A PARÁZSLÓ DOHÁNY FÜSTJÉNEK DICSÉRETE
(Ez az írás a WHO támogatása nélkül jött létre)
Egy szegény favágó megy az úton. Nagyon rá szeretne gyújtani, de nincs tüze, mert nem volt egy banija se, hogy arra, hogy vegyen egy skatulya gyufát a faluban. „Nincs igazság a földön! Miért vagyok én ilyen nyomorult! Le a bojárokkal! Éljen a Kommunista Párt!” Jön szembe egy ember és az ad tüzet. „Nem is akkora a baj, van családom, szépek a gyerekeim, van télire tüzel?m, majd csak megleszek valahogy”.
Ez a román novella-csontváz arról tanúskodik, hogy a dohány iránti vágy (idegen szóval a nikotinofilia) fontos szerepet játszik az osztályharcok történetében. Voltak jeles, és milliós tömegek által követett tudósok, akik ezt a mozgalmat az emberiség történetének f? vezérfonalának gondolták. Hallatszanak olyan hangok is, amelyek a történelmi materializmus alaptételét, az osztályharcot, az emberi irigységre redukálják, Ugyanabban a században jelentkezett egy másik honfitársa, aki a történések f? mozgatórugójának a nemi vágyat, a genitaliafiliát tartotta. Véleményem szerint a nikotinofilia azért fontosabb, mert ez a vágy az embert a koporsóig elkíséri, s?t a koporsót a legújabb kutatások szerint közelebb is hozza, míg a genitaliafilia a korral csökken, s?t id?vel elenyészik. S?t, maga a genitaliafilia apostola maga is nikotinofil volt, és ez a szenvedély vitte sírba nyolcvanvalahány éves korában.
A füstimádás ?si voltának számtalan archeológiai és etnográfiai bizonyítéka van. 6000 éves sírokban találtak a füst élvezetére utaló égetett agyagból formált pipákat. Nem állítom, hogy a dohányzási szenvedély régebbi, mint a genitaliafilia, de kézzelfogható, kiásott nyomai vannak. Az az ellenvetés, hogy millióéves emberi csontvázakat is találtak, és mint tudjuk, az emberiség nemi úton terjed, és immár lassan eléri a hétmilliárdos darabszámot, nem bizonyítja, hogy ennek mindig köze lenne a vágyhoz. Ez csak közvetett, és a valószín?ségre alapozott bizonyíték. Genitaliafóboknak is lehet utódjuk, ha behunyják a szemüket és leoltják a villanyt.